Marinarkæologisk Nyhedsbrev

Fra 1993 til 2003 har ”Marinarkæologisk Nyhedsbrev fra Roskilde” været en markant stemme i formidlingen af den marinarkæologiske forskning. Nyhedsbrevet blev finansieret gennem en ti-årige bevilling fra Danmarks Grundforskningsfond som Nationalmuseets Marinarkæologiske Forskningscenter (1993-2003) nød godt af. Marinarkæologisk Nyhedsbrev fra Roskilde udkom to gange årligt på både dansk og engelsk og blev udgivet i fællesskab af Marinarkæologisk Forskningscenter, Nationalmuseets Marinarkæologiske Undersøgelser (1962-1993) og Vikingeskibsmuseet.

Afdelingen for Marinarkæologi på Sydddansk Universitet i Esbjerg har overtaget udgivelsen af nyhedsbrevet fra og med nyhedsbrev nr. 21. Nyhedsbrevet udkommer nu kun på engelsk. Vikingeskibsmuseet fortsætter med at levere bidrag til Maritime Archaeology Newsletter from Denmark.