Smag på vikingetiden

Smag på vikingetidens mad, når lokale og økologiske fødevareproducenter byder på smagsprøver! Råvarerne, der bliver brugt, er kendt fra vikingetiden - også de råvarer vikingerne bragte med hjem fra andre lande.

På festivalens madområde er der plads til fordybelse i produkterne. Du får viden omkring anvendelse og behandling af produkterne.  Vi har inviteret producenter, der arbejder for at fremme det gode måltid. Du kan komme forbi til en lærerig snak, smage deres udvalgte produkter og købe det hele med hjem til madlavning i dit køkken.

Café Knarr

Cafeen serverer mad tilberedt med råvarer, der var kendt af vikingerne. Maden er en fusion af fortidens råvarer og en nutidig tilberedning. Vikingerne var eventyrere, og i kraft af deres maritime kultur havde de adgang til en bred vifte af råvarer, og de bragte mange nye smage til Norden.

Velbekomme!

Fakta:

'Smag på Vikingetiden' arrangeres som del af 'Håndværk og Vikinger Festival 2017'

Hvor: Tunet på Museumsøen. Vikingeskibsmuseet i Roskilde, Vindeboder 12, 4000 Roskilde
Hvornår: Weekenden den 19. og 20. august 2015 kl. 10.00 - 17.00

Entré til Festivalen: Gratis entré for børn. 130,00 DKK for voksne.

Smagsprøver er gratis.