Handelsbetingelser


Levering:
Når du har foretaget en bestilling i Vikingeskibsmuseets Webshop, vil du modtage en ordrebekræftelse på din e-mail.
De bestilte varer vil blive afsendt senest tre hverdage fra modtagelse af ordre.
Den dag varerne bliver afsendt, vil du modtage en ny mail med angivelse af den stregkode, der er på pakken, så du selv kan følge leveringen via et link til Post Danmarks hjemmeside.
Denne service gælder kun inden for Danmarks grænser, og når forsendelsen sendes som pakke.
Hvis din vare er sendt som et Maxi A-brev, vil denne mulighed ikke være til rådighed.

Porto:
Til Danmark:
Alle ordrer sendes med Post Danmark.
Vejer din forsendelse under 2 kilo, og har en værdi under 1000 kr, så sendes den som maxi-brev.
Vejer din forsendelse over 2 kilo eller har en på værdi 1000 kr. eller derover, sendes den altid som pakke og du får automatisk muligheden for, som kunde, at følge dit køb via track-and-trace til pakken når din hoveddør eller nærmeste posthus.
Takster til Danmark: kun 50 kr. uanset vægt og mængde.

Udenfor Danmark:

VægtEuropaØvrige
0 - 0.25 kg (Maxibrev)51,7549,75
0.25 - 0.5 kg (Maxibrev)51,7569,50
1.0 - 2.0 kg (Maxibrev)73,50110,50
1.0 - 2.0 kg (Maxibrev)105,50173,00
2.0 - 5.0 kg280,00502,00
5.0 - 10.0 kg440,00822,00
10.0 - 15.0 kg520,001222,00
15.0 - 20.0 kg670,001622,00


 
Dellevering:
Hvis du har bestilt flere varer, og der i blandt er en vare, hvor der er leveringstid, vil vi kontakte dig for at aftale nærmere. Hvis der er længere leveringstid på en vare, står det angivet på den enkelte vare. Hvis du ønsker dellevering, skal du oprette flere bestillinger.

Sikker betaling:
Museumsbutikken garanterer, at det er sikkert at handle online hos os. Vi anvender sikkerhedsprotokollen SSL (Secure Socket Layer), hvilket sikrer, at dine betalingsoplysninger undervejs i bestillingsforløbet bliver krypteret og ulæselige for andre. De oplysninger, du afgiver ved betaling bliver altid beskyttet under overførslen fra din egen computer. Du kan se, at krypteringen er aktiv, når der nederst i højre hjørne på din Internet browser kommer en gul hængelås til syne. På www.PBSINT.dk kan du se, hvordan en SSL-betaling gennemføres. Museumsbutikken bruger desuden DIBS (Dansk Internet Betalings System), hvilket sikrer, at din betaling med dankort og kreditkort er sikkert og certificeret af PBS (Pengeinstitutternes Betalings Systemer). Se mere hos www.dibs.dk. Vi modtager følgende kort: Dankort, Visa, Visa Electron, JCB, Master Card og Maestro.

Afhentning:
Varer kan ikke købes til afhentning. Men bor du nær Roskilde kan du spare portoen ved at besøge Vikingeskibsmuseets museumsbutik, der har de sammen varer + mange flere og samtidig få hjælp af vores personale.
Vores åbningstider er 10-16(17) alle dage. Lukket 24-25/12 og 31/12.

Moms:
Der er beregnet 25% moms på varerne til alle kunder.
Kunder uden for EU skal ikke betale dansk moms, men kan blive mødt af et krav om importtold, moms, el. lign i modtagerlandet. Check venligst selv regler.

Retur- og fortrydelsesret:
Du har ret til at fortryde købet uden begrundelse inden for 14 dage. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angiven tredjepart, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse.

For at udøve fortrydelsesretten skal du meddele os beslutningen om at fortryde denne aftale i en utvetydig erklæring (f.eks. ved postbesørget brev, fax eller e-mail til webshop(at)vikingeskibsmuseet.dk). Herefter vil museumsbutikken kontakte dig med anvisninger på returneringen. Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.  Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst. 
Du returnerer varerne uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret os om udøvelsen af aftalens fortrydelsesret. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage. Du afholder de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne. Du hæfter for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på.
Beløbet vil blive overført direkte til din bankkonto, så du bedes angive dit kontonummer på kopien af ordrebekræftelsen. Hvis du ønsker at bytte en vare til f.eks. anden størrelse, kan varen returneres med kopi af ordrebekræftelse og angivelse af bytteønsket. Vi beregner os porto ved ombytning. Returvarer sendes til Vikingeskibsmuseets Webshop – Vindeboder 12, 4000 Roskilde.


Reklamation:
Hvis der ved modtagelse af varen konstateres fejl og skader, skal du kontakte Vikingeskibsmuseets Webshop indenfor 8 dage efter modtagelse. Send en mail med angivelse af ordrenummer til webshop(at)vikingeskibsmuseet.dk, og vi vil sende en pakkelabel, så du undgår at skulle betale porto.
Erstatningsvaren vil blive afsendt straks efter modtagelse af den returnerede vare. Du har ret til at reklamere i op til 2 år efter et køb, hvis der konstateres produktionsfejl ved varen.
Efter 6 måneder er det dog dig, der skal bevise, at der tale om en produktionsfejl.

Ansvar:
Online køb er i øvrigt omfattet af de regler, der fremgår af Dansk markedsføringslov og Dansk lov om visse forbrugsaftaler.

Tvister:
Tvister om køb foretaget i Vikingeskibsmuseets Webshop løses efter dansk lovgivning og i danske domstoles regi.

Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos Vikingeskibsmuseet kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk. EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særligt relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her http://ec.europa.eu/odrVed indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse webshop(at)vikingeskibsmuseet.dk.