Foredrag: 40 år på havbunden

Udgivet 05/09-2018

Kom til månedens Venneforeningsforedrag og hør om Jørgen Denckers mere end 40 års erfaring med marinarkæologi.

Jørgen Dencker har arbejdet med marinarkæologi i mere end 40 år. Han er den danske marinarkæolog, der har dykket og arbejdet med flest marinarkæologiske lokaliteter.

Han har arbejdet med alt fra 9500 gamle stenalderbopladser til unikke vrag fra 2. verdenskrig og rundt omkring i verden. Igennem de 40 år har dykkerteknologien udviklet sig betydeligt og Jørgen Dencker har været med til at indføre ny teknologi og udvikle nye metoder og standarder.

Dette fortæller han om, men også om nogle af de vildt spændende projekter, som han i fremtiden vil arbejde med.

Foredrag: 40 år på havbunden med marinarkæologi
Ved Jørgen Dencker, tidligere museumsinspektør på Vikingeskibsmuseet.

Hvornår: Torsdag den 25. Oktober kl. 19.30
Hvor: Vikingeskibshallen, Vindeboder 12, 4000 Roskilde

Alle foredrag finder sted i Museumshallen og er gratis for medlemmer af Venneforeningen med ledsager.  50,- kr. for ikke-medlemmer. Dørene åbnes kl. 19.00.

» <link file:61044 download internal link in current>Se hele Venneforeningens efterårsprogram 2018 her...

Som medlem af Vikingeskibsmuseets Venner får du:

• Fri adgang til Vikingeskibsmuseet inkl. en ledsager så længe medlemskortet er gyldigt
  • Fri adgang til foredrag og andre aktiviteter arrangeret af foreningen
  • Mulighed for at købe Vikingeskibsmuseets egne publikationer og varer fra museumsbutikken med en fordelagtig rabat.

» <link internal-link internal link in current>Læs mere om Venneforeningen her...

Oprettet af Sabine Stubbe Østergaard