Pressemeddelelse - Julemarked på Vikingeskibsmuseet den 9. og 10. december 2007

I lokalerne ved Tunet på Museumsøen har Museumsbutikken samlet et unikt udvalg af spændende varer og masser af gaveidéer. Der er flotte kopigenstande udført i glas, keramik og smedearbejde samt et udvalg af de smukkeste kopismykker fra vikingetiden.

Kom også og se de lækre strikvarer, skindtasker og hele fåreskind. Der er også eksklusivt julepynt fra hele Skandinavien som ikke ses mange andre steder. På Vikingeskibsmuseets julemarked er der også mulighed for selv at fremstille bøtter af birkebark - eller bare lade sig inspirere til senere at prøve at arbejde med dette spændende materiale. Det hele foregår i stemningsfulde omgivelser, hvor der er mulighed for at hvile benene og nyde en kop varm kaffe.

Julemarkedet har åbent lørdag d. 9/12 og søndag d. 10/12 – begge dage fra 10-17.

Julemarkedet er en del af et større julearrangement på Roskilde Havn.