Vikingeskibsmuseets bestyrelse
Bestyrelsens sammensætning 2022 -2025
Formand:
Tomas Breddam
Borgmester i Roskilde Kommune
Udpeget af Roskilde Byråd
Næstformand:
Gurli Martinussen
Udpeget af Vikingeskibsmuseets Venner
Medlemmer:
Thomas Maarup
Udpeget af Vikingeskibsmuseets venner
Lars Bernhard Jørgensen
Udpeget af bestyrelsen
Jette Tjørnelund
Udpeget af Roskilde Byråd
Jeanne Bergmansen
Udpeget af Roskilde Byråd
Mødereferater
Mødereferater fra bestyrelsesmøderne kan rekvireres via e-mail: museum(at)vikingeskibsmuseet.dk
Vikingeskibsmuseets bestyrelse
Museet ledes af en bestyrelse, der er ansvarlig for Museets drift.
Bestyrelsesns sammensætning og kompetencer:
Bestyrelsen tæller mindst 6 og højst 8 medlemmer.
Bestyrelsen sammensættes, så den samlede kompetence til enhver tid afspejler Museets vedtægtsbestemte formål, situation og strategiske mål, gennem udpegning af personer med:
- politisk kompetence og lokal forankring
- juridisk og administrativ kompetence samt indsigt i politiske beslutningsprocesser på nationalt niveau
- international kompetence inden for Museets ansvarsområde
- kompetence inden for økonomi og forretningsdrift
- relevant kompetence for Museets strategiplan
Bestyrelsen udpeges af:
- Roskilde byråd udpeger mindst 2 og højst 3 medlemmer af Roskilde byråd
- Vikingeskibsmuseets Venner udpeger 2 personer med kompetencer inden for jura, administration og politiske beslutningsprocesser på nationalt niveau; økonomi og forretningsdrift; relevant kompetence for Museets strategiplan
- Museets bestyrelse udpeger de øvrige bestyrelsesmedlemmer