Vikingeskibsmuseet søger alsidig lønmedarbejder
Vikingeskibsmuseet søger en kompetent lønmedarbejder, der har styr på Industriens og KL’s overenskomster og et godt øje for kontrakter og personalejura.
Vikingeskibsmuseet er en mangfoldig arbejdsplads med mange forskellige faggrupper på både KL-overenskomster og Dansk Industries overenskomster, hvor antallet af kollegaer veksler fra ca. 100 til 180 alt efter sæson. Lige som vi lægger stor vægt på god service og høj kvalitet til vores gæster, gør vi det også til vores medarbejdere.
Vikingeskibsmuseet tilbyder ikke kun en spændende faglig udfordring, men også en unik arbejdsplads med en stærk kollegial kultur. Du bliver en del af en organisation, hvor der er plads til at tage ansvar og udvikle sig både fagligt og personligt. Museet vægter samarbejde og åbenhed højt, og der er en kultur for at tale åbent om fejl, så de bliver en kilde til læring og udvikling. Samtidig bidrager de gode administrative processer til at skabe en bedre publikumsoplevelse, da de frigiver ressourcer til de medarbejdere, der har direkte kontakt med museets besøgende.
Om jobbet:
Som Vikingeskibsmuseets nye lønmedarbejder håndterer du alle former for lønrelaterede opgaver samt personaleadministration. Du står bl.a. for at udarbejde kontrakter, foretage lønkørsler, vedligeholde stamdata samt have kontakten til relevante myndigheder, og du bistår organisationen i spørgsmål inden for overenskomst og personalejura. Du bliver en integreret del af vores velfungerende team, hvor vi hjælper hinanden ved ferie og i travle perioder, og her vil du også kunne løse mindre regnskabsopgaver.
Som lønmedarbejder kan du:
- Lave lønkørsel for alle ansatte
- Udarbejde kontrakter samt lønreguleringer efter gældende overenskomster
- Oprette medarbejdere og vedligeholde stamdata
- Fratræde medarbejdere og vedligeholde personalearkiver
- Kende og overholde GDPR-reglerne
- Søge refusioner fx ved sygdom, §56, barsel, orlov
- Bistå museets ledere i spørgsmål inden for personalejura og overenskomster
- Løse øvrige løn- og regnskabsopgaver
Hvem er du?
Du har erfaring som lønmedarbejder og kan håndtere både time- og månedslønnede på flere forskellige overenskomster. Du har opstillet kontrakter og beregnet løn, og du har helt styr på reglerne omkring barsel, refusion mv. Vi forventer, du er fuldt fortrolig med VISMA og Excel og skal nok lære dig de øvrige opgaver.
Du har godt styr på:
- VISMA Løn og VISMA Time
- Gældende DI- og KL-overenskomster samt personalejura
- Kontrakter og lønberegning
- Refusion, barsel, sygdom, ferie, feriefri, seniordage mm.
- GDPR
- Excel
Stillingen er på 37 timer med betalt frokostpause og aflønnes efter Industriens funktionæroverenskomst med mellem 39.000 kr. og 41.000 kr. pr. måned inklusive pension og fritvalgskonto afhængig af kvalifikationer.
Vi forventer tiltrædelse den 1. februar 2025.
Send din ansøgning senest søndag den 8. december 2024. Vi afholder samtaler den 12. og den 18. december.
Vi glæder os til at modtage din ansøgning.
Yderligere information
Ønsker du yderligere information om stillingen, er du velkommen til at kontakte:
Chef for Økonomi- og Administration
Preben Sørensen
E: prs(at)vikingeskibsmuseet.dk
T: 21 30 21 07
Ansøgningsfrist
Send din ansøgning senest søndag den 8. december 2024.
Vi afholder samtaler den 12. og den 18. december.
Vi glæder os til at modtage din ansøgning.