Tag familien med på juletur til Vikingeskibsmuseet

*** Local Caption *** Tilladelse til brug af billederne er givet af børnenes forældre.

Vikingeskibsmuseet holder åbent i dagene mellem jul og nytår - den 26. til den 30. december - med rundvisninger tilrettelagt for børn og voksne.

Tag hele familien med på museum og få nye, fælles oplevelser - og måske en ny juletradition? I kan komme med på rundvisninger i juledagene 26. - 30. december, og høre spændende historier og vikingernes skibe.

Rundvisninger for hele familien

Vi har sat særlige familierundvisninger på programmet den 27. - 30. december, hvor vores dygtige formidlere fortæller om vikingernes hverdag og togter, handel og rejser til fjerne egne - og livet i Norden for 1000 år siden. Børnene inddrages aktivt, så det er ikke kun ørerne, der skal tages i brug. Undervejs åbnes der poser med spændende indhold, der skal lugtes til og smages på. Der bliver også mulighed for at røre ved vikingernes ting og sager. Smagen, duften og oplevelsen af at få vikingetiden i hænderne, sætter billeder på historien og fantasien i sving. Rundvisningen varer ca. 45 min.

Nye udstillinger: Kom med under havet og høj søgang ombord på vikingeskibene

Vi har åbnet ny udstilling i Vikingeskibshallen - 'Sig Ombord'. Her udfordres dine sanser og dine 'sø-ben' bliver sat på prøve. Gå ombord i vikingeskibet. Oplev solopgangen i vindstille og nattens tætte mørke i stormende kuling.
I særudstillingen - Dyk Ned!" kan I afprøve digitale installationer, der giver indblik i marinarkæologerne arbejde - og tager jer med ned under havet til stenalderbopladser og skibsvrag.

Når sulten melder sig

Café Knarr holder juleåbent i dagene mellem jul og nytår, så melder sulten sig efter dagens aktiviteter, kan du få en bid mad og varme dig på en varm kop kaffe eller kakao i caféen.

Fakta:

Særlige jule- og nytårsaktiviteter 26. – 30. december 2017

Juleåbningstider: 26. – 30. december: 10.00 – 16.00
Entré: Voksne: 85,00 DKK. Børn 0-17 år: Gratis adgang

26. december kl. 12.30: Rundvisning på dansk
27. - 30. december kl. 12.30: Familierundvisning på dansk
26. - 30 december: Rundvisning på engelsk kl. 14.00

Omvisningerne tager ca. 45 min.NB! Museet er lukket 24., 25. og 31. december.

Oprettet af Rikke Tørnsø Johansen