Arkitektkonkurrence godt på vej

Luftfoto af Vikingeskibsmuseet i Roskilde taget fra drone. Foto: Roskilde Kommune
Udgivet 27/10-2022

Vikingeskibsmuseet er i gang med de sidste forberedelser til arkitektkonkurrencen om det nye Vikingeskibsmuseum.

Museet har i efteråret annonceret efter arkitektteams, som kunne være interesserede i at deltage i arkitektkonkurrencen. Vi har modtaget overvældende mange kvalificerede ansøgninger fra både danske og internationale arkitekter, som skaber forventning om et meget højt niveau for konkurrencen.

Vikingeskibsmuseet og Roskilde Kommune er sammen med museets rådgivere ved at behandle de mange ansøgninger. Der skal udpeges 5 arkitektteams, som hver skal udarbejde et forslag til, hvordan det nye museum skal se ud.

Arkitektkonkurrencen sættes i gang sidst på året.

» Find mere information om arkitektkonkurrencen her...

Oprettet af Rikke Tørnsø Johansen