Følg Vikingeskibsmuseets skibe på deres sommertogter

Udgivet 30/06-2017

Hver sommer drager Vikingeskibsmuseets skibe på sommertogt for at indsamle viden om, hvordan vikingernes skibe sejlede. Vi har samlet et uddrag af skibenes logbøger og fotos fra togterne - Kom med om bord!

Hver sommer drager Vikingeskibsmuseets skibe på sommertogt for at indsamle viden om, hvordan vikingernes skibe sejlede. Den indsejlede viden bruges i museets forskning og eksperimentalarkæologiske projekter.
Skibene sejles af frivillige fra museets bådelaug.

Efterhånden som skibene stævner ud, kommer deres ikoner op på kortet her, og du kan læse logbøger og se fotos fra deres sommertogter.

Sejladsprogram for vikingeskibene i sommeren 2017:
  • Handelsskibet Ottar: 24. juni - 22. juli
  • Krigsskibet Helge Ask: 24. juni - 15- juli
  • Langskibet Havhingsten fra Glendalough: 15. juli - 5. august

Du kan styre oplysningerne på kortet ved at 'hakke af' i felterne under kortet. Her kan du bestemme, hvilket skib, du vil se ruten på, du kan få adgang til til fotos, log-bøger samt finde oplysninger om de historiske steder, skibene sejler forbi.

Oprettet af Rikke Tørnsø Johansen