MedlemsNyt 5/2023 for foreningen 'Vikingeskibsmuseets Venner'

Tinna Damgaard Sørensen
Udgivet 27/04-2023

Kære medlemmer

Tirsdag den 2. maj 2023 holdt venneforeningen sin ordinære generalforsamling. Her blev beretning og regnskab for 2022 godkendt, og to medlemmer blev genvalgt til bestyrelsen – Karin Gottlieb og Mads Kolte-Olsen. Bestyrelsens forslag om at forhøje kontingent til 350 kr. – og fortsat 125 kr. for bådelaugsmedlemmer – blev vedtaget.

» Referatet af generalforsamlingen er at finde på foreningens hjemmeside, samt direkte som PDF her...

Efter generalforsamlingen holdt Tinna Damgård-Sørensen et spændende indlæg om det nye Vikingeskibsmuseum. Tinna fortalte at arkitektkonkurrencen om en helhedsplan for museet er i gang, hvor fem stærke hold er udvalgt blandt en lang stribe af anerkendte tegnestuer fra Danmark og udlandet. Arkitektkonkurrencen bliver afgjort omkring årsskiftet.

Bestyrelsen vil gerne takke alle fremmødte.

Venlig hilsen

Thomas Maarup
Formand

Email: thomas(at)maarup.dk