Se film om 'Kunsten at tegne...'

Med forårsudstillingen 'Kunsten at tegne et vikingeskib' i 2012 blev Vikingeskibshallens vinduesparti for første gang omdannet til et stort kunstværk med Roskilde Fjord som et stort, blåt lærred.
Udgivet 20/03-2013

Vikingeskibsmuseets forårsudstilling 'Kunsten at tegne Erik den Røde' bygger videre på ideen om, at invitere kunstnere til at omdanne Vikingeskibsmuseets ruder til et enormt kunstværk. Første gang vi udnyttede den unikke mulighed var i 2012 under temaet 'Kunsten at tegne et vikingeskib...'. Det har vi lavet en film om.

Vikingeskibsmuseets fotograf Werner Karrasch optog hele processen, hvor de deltagende kunstnere skabte værket og har efterfølgende lavet denne film.

Oprettet af Rikke Tørnsø Johansen