Velkommen tilbage i Museumsbutikken

Besøg Museumsbutikken på Vikingeskibsmuseet: Køb blandt andet brugskunst fra nordiske designere
Udgivet 03/03-2021

Museumsbutikken er åben, selvom museets udstillinger stadig er lukkede pga. Covid-19 restriktionerne.

Hylderne bugner med skønne forårsvarer af enhver slags fra beklædning, bøger og brugskunst til spil, legetøj og kolonialvarer.

"Vi har brugt ventetiden på at gøre Museumsbutikken forårsklar og har fyldt hylderne op med dejlige varer, og vi glæder os til at hjælpe kunderne med at finde det helt rigtige til selvforkælelse eller gaver" siger butiksleder Hanne Horsbøll, imens de skønne forårsvarer lægges på hylderne.

Museumsbutikken blev ombygget under den første corona-nedlukning i 2020 og er derfor helt klar til at man kan shoppe fuldt corona-sikkert.

"Vi har sørget for at skabe en moderne butik med ekstra god plads til de handlende, brede gangarealer, masser af håndsprit og selvfølgelig også krav om mundbind eller visir, så det er trygt at handle her hos os", fortæller Hanne Horsbøll.

Åbningstider i museumsbutikken:

Åbningstider i Museumsbutikken på Vikingeskibsmuseet:
Mandag til lørdag kl. 10-16.
Lukket søn- og helligdage.

Der er altid gratis adgang til at handle i Museumsbutikken.
Vikingeskibsmuseets udstillinger er lukkede indtil videre pga. Covid-19 restriktionerne.

Følg medFacebook eller her på hjemmesiden for at holde øje med, hvornår vi åbner igen.
Du kan også trykke her og tilmelde dig nyhedsbrevet, så du ikke går glip af alle de spændende udstillinger og aktiviteter, vi har klar til vi må åbne igen.

Masser af kvalitetsvarer og ting, du ikke finder andre steder

I museumsbutikken lægger vi vægt på god kvalitet, lige fra vores store udvalg af kvalitetsbøger til de skønne sæsonvarer inden for tøj, accessories og smykker.

Butikken har et stort udvalg til æstetisk selvforkælelse med velduftende natursæber og et mindre udvalg i naturcremer.

Da vi ofte udskifter udvalget af tøj og tilbehør, kan vi kun anbefale dig at kigge forbi butikken jævnligt og se det store udvalg til både børn og voksne.
Vi tager kun få eksemplarer hjem af hvert design, så du får et smukt og unikt udtryk efter et besøg hos os.

Hos os kan du finde spændende spil, bøger og legetøj, der ikke kan købes alle andre steder.

Til de kreative: Lav jeres egen maling eller byg måske et modelskib

Vi har også altid et stort udvalg til alle kreative børn og voksne. I kan blandt andet købe tørre farvepigminter og selv lave jeres egen maling af kærnemælk eller øl - opskrifterne følger selvfølgelig med.

Har du brug for et nyt hjemme-projekt? Måske var det så nu, du skulle prøve kræfter med at bygge et  modelskib. Elller kan noget mindre gøre det? Så er et smukt puslespil måske det helt rigtige for dig og din familie.

Find også strikkeopskrifter, håndsmedede knive og økser samt smukke malebøger med vikingemønstre.

Mad med smagsnuancer fra vikingetiden

Interessen for spændende, lokale fødevarer har aldrig været større, og blandt butikkens kolonialvarer finder du alt fra Læsø salt, krydderier, sennep, mjød til gylden tangøl. Husk at købe en af de spændende opskriftsbøger med, når du køber de spændende ingredienser til forårsretterne.