Vi søger medarbejdere til Marinarkæologisk team

Marinarkæologisk team fra Vikingeskibsmuseet på feltarbejde.
Udgivet 27/05-2021

Har du lyst til at blive en del af et stærkt og ambitiøst Marinarkæologisk team på Vikingeskibsmuseet i Roskilde og være med til at løse teamets opgaver?

Den danske havbund er opdelt i en række arkæologiske ansvarsområder. Vikingeskibsmuseet er ansvarlig for arkæologien i de østlige danske farvande omkring Sjælland, Lolland, Falster, Møn og Bornholm.

I dette område foretager museet forundersøgelser og udgravninger i forbindelse med anlægsarbejde, besigtiger og beskytter indrapporterede fund og udfører fra tid til anden målrettede forskningsopgaver.

Marinarkæologerne undersøger og udgraver fundsteder fra alle tidsperioder – fra stenalder til nyere tid.

Vi har i øjeblikket mange spændende projekter undervejs og derfor søger vi nu:

To museumsinspektører (heraf én barselsvikar i perioden 1. juli 2021 til 31. maj 2022).

» Find stillingsopslaget vedr. museumsinspektører her.

6 feltarkæologer til marinarkæologiske forundersøgelser; fortrinsvis i Københavns Havn. Der er tale om maskinelle prøvegravninger - ikke dykkerarbejde - som udføres fra større fartøjer.

» Find stillingsopslaget vedr. feltarkæologer her.

En studerende eller bachelor med interesse for marinarkæologi til magasin- og arkivarbejde.

» Find stillingsopslaget vedr. studentermedhjælp her.

Yderligere information om stillingerne, kontakt:

Afdelingschef for undersøgelser, forskning og udstilling
Anne C. Sørensen

T: +45 46 300 292
E: as(a)vikingeskibsmuseet.dk

Ansøgningsfrist:

Ansøgningen skal sendes til; HR(at)vikingeskibsmuseet.dk angivet ’Museumsinspektør’ senest den 13. juni 2021.
Vedhæft ansøgning, CV, eksamensbeviser og andre relevante bilag.
Vi forventer at holde jobsamtaler i uge 24 - 25 med henblik på ansættelse hurtigst muligt derefter.