Vikingeskibs-Kahoot

Udgivet 18/02-2021

VINTERAKTIVITET - og derfor ikke aktiv om sommeren, hvor bådene er i vandet.

Bliv klogere på vikingernes skibe og håndværk, ved at udfordre familie og venner i en omgang Kahoot - børnene kan sagtens være med. Alle svar kan findes på museets offentlige udendørsområde.

Gå en tur på museumshavnen
– og quiz i viden om vikingeskibene

I disse coronatider er der mange, der går tur på Roskilde havn, både på hverdage og i weekenden. Desværre er Vikingeskibsmuseet midlertidigt lukket, men der er stadig masser af vores skibe at kigge på, både på land og i havnebassinet.

Mange tager sig tid til at kigge nærmere på vores rekonstruktioner af de fem vikingeskibe udgravet ved Skuldelev, samt de mange andre nordiske træbåde, som bådeværftet har bygget igennem årene. Skiltene bliver nærlæst og diskuteret.

Vikingeskibsmuseet vil gerne bidrage yderligere til oplevelserne, der møder de mange spadserende på havnen. Derfor har vi lavet en sjov gratis quiz, hvor du kan blive lidt klogere på vikingernes skibe og håndværk, imens du nyder stemningen på Roskilde havn.

Guide til at spille Vikingeskibs-Kahoot:

1. Download Kahoot app og åben den
2. Tryk på 'Discover' i menuen
3. Søg efter 'Vikingeskibsmuseet i Roskilde' og find vores Kahoot
4. Tryk på den grønne 'play' knap
5. Vælg spillemåde 'Challenge'
6. Vælg 'Create'
7. Del pinkoden med dem, som du vil udfordre i Kahoot

Nu er I klar til at spille - gevinsten bestemmer I selv.

God fornøjelse og pas godt på hinanden derude!