Fotokonkurrence – Skyd Havhingsten!

Skyd Havhingsten med dit kamera.
Udgivet 01/08-2008

Vikingeskibsmuseet i Roskilde skyder en fotokonkurrence i gang samtidig med Havhingsten fra Glendaloughs ankomst til Danmark.

Alle med adgang til et digitalkamera har mulighed for at deltage i konkurrencen, som går ud på at indfange det flotteste, sjoveste eller skøreste billede af Havhingsten på dens sejltur gennem de danske farvande.

Hvis vindretninger og vindstyrker tillader det, er ruten gennem Danmark planlagt således: Gennem Limfjorden, med kort stop i Glyngøre. Ned langs Jyllands østkyst og mod mundingen af Isefjorden, Roskilde Fjord og ankomst til Vikingeskibsmuseet i Roskilde den 9. august. Det er muligt at holde sig orienteret om skibets position på www.havhingsten.dk, inden man begiver sig ud i sommervejret for at opleve Havhingsten sejle forbi.

Deadline for indsendelse af fotos er 10. august 2008 til <link skyd@havhingsten.dk - mail "Opens window for sending email">skyd@havhingsten.dk</link> hvorefter en kompetent jury udpeger vinderne den 12. august 2008. Vinderne får direkte besked. Deltagere skal huske at meddele navn og kontaktinfo, og billedet må desuden højst være på 2 Mb. Vikingeskibsmuseet har alle rettigheder til de indsendte fotos, mod at kreditere med fotografens navn og by, samt hvor og hvornår det er taget.

Vinderen af konkurrencen vil blive præmieret med en sejltur med Havhingsten fra Glendalough i den sidste weekend i september 2008. Anden præmien er en 2 timers sejltur i en af Vikingeskibsmuseets traditionelle både for op til 9 personer og tredje præmien er et eksemplar af Vikingeskibsmuseets nyudgivne fotobog ’Havhingsten fra Glendalough. Dublin-Roskilde 2007’.

Museet håber at fotokonkurrencen vil få endnu flere til at lægge vejen forbi Havhingstens sejlrute gennem Danmark, for at nyde det fantastiske syn.

Oprettet af Merete Ettrup