MedlemsNyt 9/2023

Kære medlemmer

Årets sidste MedlemsNyt markerer et begivenhedsrigt år, hvor de besøgende i høj grad er tilbage på Vikingeskibsmuseet, hvor der har været arkitektkonkurrence, og Venneforeningen har afprøvet et nyt arrangement for familier med sejlads og særrundvisninger.

Bestyrelsen takker for opbakningen til foreningen og museet og for deltagelse i både foredrag og familiedag. Med familiedagen lykkedes det at hverve nye medlemmer og at brede Venneforeningens gode tilbud ud til flere medlemmer, så det vil vi helt sikkert gentage i det nye år. Tilbagemeldinger og forslag om årets aktiviteter modtages med tak.

Medlemsmøde om Nyt Vikingeskibsmuseum 13. januar kl. 14-15.30

Arkitektkonkurrencen om et nyt vikingeskibsmuseum er afgjort, og der er noget at glæde sig til! Vinderprojektet offentliggøres den 11. januar, og i den anledning inviterer museet alle Venneforeningens medlemmer til et medlemsmøde med gennemgang af projektet.

Vi håber at se rigtig mange medlemmer, for Venneforeningen får hermed en vigtig mulighed for at støtte museet ved at fortælle venner og bekendte om de gode tanker der ligger i projektets mange elementer, nybyggeri, landskab, transformation af Vikingeskibshallen og klimasikring.

Invitationen er vedhæftet dette MedlemsNyt.

Forårssæsonens første foredrag er 11. januar

Vedhæftet dette MedlemsNyt er også næste sæsons foredragsprogram, og vi lægger ud kort efter nytår med første foredrag den 11. januar 2024 kl. 19.30 ved amatørarkæolog og metaldetektorfører Flemming Fabricius-Nielsen. Han følger op på efterårssæsonens foredrag om detektorfund med sin beretning om tusindvis af fund ved vestbredden af Tissø.

Alle medlemmer bedes gentilmelde betalingsservice

Der er desværre sket en fejl i forbindelse med opkrævningen af kontingent for næste sæson, så alle eksisterende betalingsaftaler i betalingsservice er blevet annulleret.

Derfor beder vi alle om at tilmelde sig betaling til betalingsservice på ny.Foreningen sparer nemlig penge på både papir og porto for hvert medlem, der tilmelder sig betalingsservice og man skal ikke selv huske på at få betalt girokortet til tiden.

For at tilmelde sig betalingsservice kan man trykke på følgende link:
» Tilmelding til betalingsservice..

Man skal bruge MitID for at tilmelde sig og udfylde med sit cpr.nr., reg.nr., kontonummer, samt sit kundenummer. Kundenummer er det samme som medlemsnummeret, og det fremgår af medlemskortet.

Alternativt kan man tilmelde sig gennem sin netbank eller pengeinstitut. Her skal man bruge følgende oplysninger: PBS nr.: 8348588, Debitorgr.nr.: 1, Kundenummer: Medlemsnummer som fremgår af medlemskortet.

Kontingentet for 2024 udgør 350 kr. for almindeligt medlemskab og 125,00 kr. for medlemmer af et bådelaug. Betalingsfristen er d. 26. februar 2024, hvor beløbet også vil blive opkrævet, når man har tilmeldt sig betalingsservice.

Har man allerede betalt for den nye sæson, vi man selvfølgelig ikke blive opkrævet igen.

Venneforeningens bestyrelse ønsker alle medlemmer en glædelig jul og et godt nytår.

På godt gensyn i 2024.
Thomas Maarup