Mission Valhalla - hjælp guden Tyr med at genfinde sit tabte mod

Her dag fra den 17. december til og med den 1. januar kan børn og voksne løse en række opgaver i Mission Valhalla,  og hjælpe guden Tyr med at genfinde sit tabte mod.

Krigsguden Tyr er kommet i alvorlige problemer, og det kræver hjælp fra alle dygtige og nysgerrige børn, hvis hans mission skal lykkes.

Hver dag fra den 17. december til og med den 1. januar kan børn og voksne løse en række opgaver og dermed hjælpe guden Tyr med at genfinde sit tabte mod.

I skal både bruge telefonmagi og sund fornuft

I skal bruge jeres sanser, fornuft og fingerfærdighed for at klare missionen. Find koden og brug lidt moderne 'telefonmagi'. Så får I nemlig den spændende historie om, hvordan Tyr mistede sit mod, og nu ikke længere er den modige sømand, som han engang var så beundret for.

Missionen leder jer vej gennem museet

Find så vej til missionens opgaver og del til slut jeres viden med Tyr, så han igen bliver en modig sømand.
Ved igen at bruge jeres moderne telefonmagi får I at se, om det lykkes jer at løse Mission Valhalla, og give Tyr modet tilbage.

Mission Valhalla i julen:

• I kan hjælpe Tyr med at finde sit mistede mod fra den 17. december og alle dage frem til og med den 1. januar 2023.

Hvad er Mission Valhalla?

Hele sommeren har Asgårds guder fået hjælp af kloge og modige børn til at løse deres problemer i programmet Mission Valhalla på Ramasjang.

Mission Valhalla tager afsæt i DR’s koncept, og ligesom på TV, er det børnene, der hjælper de nordiske guder og løser Mission Valhalla.
På Vikingeskibsmuseet er det krigsguden Tyr, der er kommet i problemer, og har brug for hjælp.

Hvad sker der ellers på Vikingeskibsmuseet i juledagene?

I år bliver det første gang, at museet holder åbent for besøgende alle julens dage til glæde for turister og alle, der gerne vil indføre en ny juletradition med fælles oplevelser. Der er endda mange turister, der ligefrem mangler noget at tage sig til den 24. december, hvor næsten alt er lukket.

Derfor har museet sammensat et juleprogram, hvor der både er aktiviteter for hele familien, fortællinger om vikingernes jul og rundvisninger om de verdensberømte vikingeskibe. Vi har også åbent alle dage for juleshopping i museumsbutikken og lækkerier i Café Knarr.

Børnefortællinger om vikingernes Jól:

• 21. og 22. december + 26. december til og med 1. januar kl. 13.00

Rundvisninger på dansk og engelsk:

• Der er rundvisning på engelsk om vikingernes imponerende skibe hver dag kl. 11.00.
  • Frem til den 20. december kan man alle dage gå med på den danske rundvisning om de berømte skibe kl. 13.00.
  • På udvalgte juledage; 21., 22. december + 26. december til 1.januar, er rundvisningen på dansk om vikingeskibene flyttet til kl. 14.00 for at gøre plads til julefortællinger for børn.

» Tjek kalenderen for at se alt det, I kan opleve, når I besøger museet ...

Åbningstider julen 2022:

Vikingeskibsmuseet og Museumsbutikken:

Alle dage kl. 10.00 - 16.00
Også juleaftensdag, alle juledagene, nytårsaftensdag og 1. januar.

Café Knarr:
Alle dage kl. 10.00 - 17.00
Den 24. og den 31. december kl. 10.00 - 15.00

Entré:
Børn og unge under 18 år: Gratis adgang.
Voksne: 125,-
Familiebillet (2 voksne + alle børn under 18 år): 230,-