Udskoling – Undersøgelse af vikingernes maritime verden!

Undervisningsforløb

• De fem skibe (50 minutter) (indenfor)

Særlige forholdsregler:  Der vil blive taget højde for andre museumsgæster, således at vi ikke er for mange i området hvor der undervises. Udstillingen Stig Ombord har altid været et hit hos elever, og vi har formået at holde området åbent specielt for skoleklasser. Her vil der blive sprittet hænder af både før og efter vi har været i udstillingen.

• Vikingerne og deres skibe (1 time 20 minutter) (indenfor)

Særlige forholdsregler:  Der vil blive taget højde for andre museumsgæster, således at vi ikke er for mange i området hvor der undervises.
    Udstillingen Stig Ombord har altid været et hit hos eleverne, og vi har formået at holde området åbent specielt for skoleklasser. Her vil der blive sprittet hænder af både før og efter vi har været i udstillingen.
    Vi kan ikke længere tilbyde eleverne at undersøge vikingernes tøj og genstande, som vi plejer. Vi involveret i stedet eleverne i en anden aktivitet, hvor inddragelse af tøj og genstande gøres så det følger Sundhedsstyrelsens anbefalinger.

Forløbet kan kun afvikles såfremt klassen ikke har interne regler om 1 meters afstand eleverne i mellem.

Kombinér et af forløbene med vores selvaktiverende undervisningsforløb.

Vi har et stort udendørsområde som indbyder til masser af undersøgelser og leg. Hvis jeres gruppe/klasse skal deles i to, tilbyder vi, at I kan bruge vores selvaktiverende forløb.

Selvaktiverende forløb

Forslag til program for jeres besøg

Vi ved, at det tager tid at få lagt jakker og tasker, og at de fleste elever også har brug for en mad eller for at komme på toilettet.
Kom derfor gerne i god tid inden undervisningen starter.

Mulighed A (langt undervisningsforløb)

Hold A

Hold B

10.15-11.35