Byg båd-værksted for kreative børn og voksne

Byg din egen båd i værkstedet på værftspladsen på Vikingeskibsmuseet.
Byg din egen båd i værkstedet på værftspladsen.
Udgivet 21/05-2021

Publikumsværkstedet ’Byg din egen båd’ på værftspladsen har åbent alle dage.

Dato: til (museets åbningstid)

Det populære publikumsværksted ’Byg din egen båd’, giver kreative børn og voksne mulighed for at teste deres bådebyggerevner.

’Byg din egen båd’ værkstedet ligger på værftspladsen, så I kan lade jer inspirere af de rigtige bådebyggere, mens I konstruerer og bygger jeres egen båd. Der er også et vandbassin – en ’test tank’ - så I kan afprøve jeres båddesign og måske vende tilbage til byggeprocessen for at forfine designet.

Værkstedet indbyder til leg og eksperimenter samtidig med, at I lærer om skibskonstruktion og bådebygning.

Der er plads til hele 15 familier i værkstedet, hvor der er høvlebænke og værktøj nok til alle.

Byg-selv bådene bygges af trærester, karduspapir, snor mm., og i værkstedet er der fif, tricks, idéer og inspiration til hvordan I bedst konstruerer en båd, så alle - fra ca. 8 år og opefter - nemt kan komme i gang med at designe og bygge et sødygtigt fartøj.

Hvor: Vikingeskibsmuseet i Roskilde, Vindeboder 12, 4000 Roskilde

Hvornår: Alle dage 10-17
Aktiviteteten er gratis, når entrébillet til museet er betalt.

Entré:
Familiebillet for 2 voksne og børn under 18 år: 280 DKK
Voksne: 150 DKK
Sæsonkort: 170 DKK
Børn 0-17 år: Altid gratis entré

Corona-info:
• Vikingeskibsmuseet har masser af plads ude og inde, så I skal ikke booke billetter på forhånd
• Mad og drikke: Vikingeskibsmuseets Café Knarr har åbent dagligt fra 10-17