Gule sejl i 'Byg båd' værkstedet

Bådene er udstillet i værkstedet, så de er til inspiration for andre gæster, der vil prøve kræfter med at bygge deres egen båd.
Udgivet 17/06-2022

Nu er der kun 14 dage til at Tour'en starter i Danmark. I 'Byg båd' værkstedet ved bådeværftet er der blevet gult. Gæsterne som har bygget båd den sidste måned, har nemlig sat gule sejl på deres både, og de står nu og pynter så fint i værkstedet.

På Vikingeskibsmuseet spreder den gule farve sig. Vi gør klar til at Tour'en kommer til Roskilde, og at der er Tour-start ved museet.

'Byg båd' værksted

Særligt 'Byg båd' værkstedet er farvet i gult, fordi de mange af de voksne og børn, som har bygget deres egen båd, har sat gule sejl på. Nogle gæster har ladet båden stå, så de nu står og pynter i værkstedet, og skaber en farverig forventningsstemning over, at Tour'en snart kommer til byen.

Værkstedet er åbent hele sommeren og der er mulighed for selv at prøve kræfter med at bygge en båd, og sprede den gule stemning på Vikingeskibsmuseet.

Facts om 'Byg båd' værksted

Hvornår:
Alle dage, fra 10:30-16:30
Hvor: På bådeværftet

Pris: gratis, når entre er betalt
Entré voksen: 160,00 DKK (børn under 18 år gratis)
Familiebillet: 300,00 DKK (2 voksne + alle børn under 18 år)