Kom med til Livestream-udstillingsåbning

29. april 2021 åbner Vikingeskibsmuseets særudstilling I Røg og Brand – Slaget i Femern Bælt, 1644, der følger den voldsomme og blodige fejde mellem Danmark og Sverige fra 1643-45. Grafik: Yoke Aps
Udgivet 26/04-2021

Deltag i on-line åbningen af særudstillingen 'I Røg og Brand - Slaget i Femern Bælt 1644'

29. april kl. 16.30-17.30

Invitation til Livestream-udstillingsåbning af særudstillingen 'I Røg og Brand - Slaget i Femern Bælt 1644' den 29. april kl. 16.30-17.30:

Grundet de fortsatte Covid-19 restriktioner, er åbningen af særudstillingen 'I Røg og Brand - Slaget i Femern Bælt 1644' gjort til en livestream begivenhed.

Vi har sammensat et program, der giver et indtryk af særudstillingens formål og baggrund, viser highlights og præsenterer det formidlingsprogram, der er knyttet hertil.

I løbet af livestream-åbningen gives et smugkik til udstillingens highlights og et indblik i dens tilblivelse.

Program:

• Velkommen v. Museumsinspektør og projektleder Louise K. Henriksen.
  • Rundgang til highlights og samtaler med arkæologer, forskere, udstillingsfolk og samarbejdspartnere.
  • Udstillingen erklæres åben af en hemmelig gæst.

» Udstillingsåbningen forgår på Facebook. Følg linket for at gå til begivenheden

Udstillingen åbner fysisk for publikum samme dag kl. 10.00 og kan opleves frem til 1. marts 2022.

Fakta om udstillingen:

Særudstillingen I Røg og Brand – Slaget i Femern Bælt, 1644, kan ses på Vikingeskibsmuseet i Roskilde fra den 29. april 2021 til 1. marts 2022.

Der er indlånet genstande fra:
Nationalmuseet, Landesmuseum Schleswig-Holstein, Femern A/S samt Køge Modelbyggerlaug.

Udstillingen er skabt i samarbejde med designfirmaet Yoke Aps.

Særudstillingen er støttet af:
Dronning Margrethes og Prins Henriks Fond, Beckett-Fonden, Brebølfonden, A/S D/S Orients Fond og Furi Appel og Gunnar Niskers Fond til Almennyttige Formål.

Udstillingen ledsages af et formidlingsprogram med online genstandskatalog, foredrag, essays og rundvisninger.

» Følg dette link for at læse mere om udstillingen på Vikingeskibsmuseets hjemmeside

Oprettet af Rikke Tørnsø Johansen