Nyt digitalt spil: Hjælp Astrid med at løse MuseumsMysteriet

Det digitale spil ’MuseumsMysteriet’ skal hjælpe børn til at komme rundt i Vikingeskibshallen på en sjov, underholdende og overraskende måde. Foto: Jacob Nyborg Andreassen/Vikingeskibsmuseet

Hjælp Astrid med at redde vikingeskibsmuseet fra et snedigt tyveri.

Medbring en smartphone, download spillet gratis – og gå så på jagt efter tyveknægten!

Hjælp Astrid med at redde vikingeskibsmuseet fra et snedigt tyveri!

Mestertyven Heidenreich har skumle planer om at stjæle noget ganske uvurderligt fra Vikingeskibsmuseet, og tyveriet kan kun forhindres med hjælp fra kloge og snedige børn.
Heldigvis får I også hjælp af seje Astrid, der er en helt særlig pige. Hun er modig, handlekraftig og elsker at være sammen med andre børn – og så er hun også ekspert i vikinger!

I kan kun stoppe tyven, hvis I hjælpes ad med at løse tyvens drilske gåder.

MuseumsMysteriet er et digitalt spil, der fører jer rundt mellem vikingeskibene og igennem historien om vikingernes vilde rejser.

Du spiller MuseumsMysteriet via app’en Useeum, som du kan hente til din smartphone i App Store eller Google Play.
Medbring en iPhone eller Android-phone, download spillet gratis – og gå så på jagt efter tyveknægten!

Spillet anbefales til børn i alderen 6 – 13 år (i følgeskab med voksne).

Hvor: Vikingeskibsmuseet i Roskilde, Vindeboder 12, 4000 Roskilde

Hvornår: Alle dage 10 - 17

Entré:
Familiebillet for 2 voksne og børn under 18 år: 280 DKK
Voksne: 150 DKK
Sæsonkort: 170 DKK
Børn 0-17 år: Altid gratis entré

Corona-info:
• Vikingeskibsmuseet har masser af plads ude og inde, så I skal ikke booke billetter på forhånd
• Mad og drikke: Vikingeskibsmuseets Café Knarr har åbent dagligt fra 10-17
Se flere corona retningslinjer her