Pressemeddelelse - Runesnitning og en anløbsbro fyldt med historier. Efterårsferie på Vikingeskibsmuseet 14. oktober til 22. oktober

De fem imponerende vikingeskibe ligger stadig i Vikingeskibsmuseet og er et besøg værd for gamle som unge. Vikingerne brugte ikke blot træ til skibe, huse og brænde, men også værktøj, tovværk, køkkenservice og meget andet var lavet af træ.

Væver Anna Nørgaard vil arbejde med forskellige teknikker i birkebark. Hun syr og fletter æsker, legetøj, tasker og meget andet om mandagen, tirsdagen, torsdagen og den sidste weekend i ferien.

Inde i museet er der runeværksted i aktivitetsrummet ”Vikingernes Anløbsbro”. Her kan du snitte din egen runepind, slå et tov af lindebast eller klæde dig ud som viking og kravle ombord i vores to store vikingeskibe.

Vikingeskibsmuseet har åbent alle dage fra kl. 10 – 17. Børn har gratis adgang til Vikingeskibsmuseet.