Nordisk Konference for Marinarkæologi IV

Vikingeskibsmuseets marinarkæologer har undersøgt en pælespærringen i Guldborgsund. Den er godt bevaret og af uventet store dimensioner, med en bredde på over 30 meter. Foto: Andreas K. Bloch

Vikingeskibsmuseet i Roskilde, 5.-7. maj 2022

Sommerhilsener fra konferenceteamet!

Selvom det kan virke som lang tid til Nordisk Konference for Marinarkæologi IV i maj 2022, så vil vi minde jer om, at maj er højsæson for hoteller og vandrehjem i Roskilde. I bør derfor overveje at reservere overnatningssted tidligt (alle udbydere har lempelige afbestillingsvilkår, som fremgår af deres hjemmesider). Her finder I et par muligheder:

Comwell Hotel Roskilde – hotel i byens nordlige udkant (32 min. til fods/4 min. I bil). Hotellet har tilbudt at forhåndsreservere et antal værelser til jer frem til 04-04-2022. Konferencedeltagere kan (også efter denne dato, såfremt der er ledige værelser) benytte rabatkoden Vikinge050522kun på telefon +45 46323131 eller hotel.roskild(at)comwell.dk.

• Standardværelse for 1 person (inkl. morgenmad): DKK 1.398,-
  • Standardværelse for 2 personer (inkl. morgenmad): DKK 1.498,-

Scandic Roskilde Park – hotel i byens sydlige del nær park og den kreative bydel Musicon med bl.a. Ragnarock - Museet for pop, rock og ungdomskultur (35 min. til fods/7 min. I bil). Hotellet har tilbudt at forhåndsreservere et antal værelser til jer frem til 13-04-2022. Konferencedeltagere kan ved onlinebooking på nedenstående adresse benytte bookingkoden BVIK040522.

• Enkeltværelse (inkl. morgenmad): DKK 1095,-
  • Twin værelse (inkl. morgenmad): DKK 1295,-

Info og booking: (indtast bookingkode BVIK040522)

Zleep Hotel Roskilde (tidl. Hotel Prindsen) – beliggende midt på Roskildes centrale forretningsgade (18 min. til fods). Konferencedeltagere kan - dog kun ved onlinebooking på www.zleep.com - benytte rabatkoden PROVIKING, som (ligesom nedenstående priser) er gældende indtil 01-05-2022.

• Enkeltværelse: DKK 799,-
  • Dobbeltværelse: DKK 899 for 1 person, DKK 999,- for 2 personer
  • Tripleværelse: DKK 1099,- for 1 person, DKK 1199,- for 2 personer: DKK 1299,- for 3 personer
  • Morgenmad kan tilkøbes til DKK 99,- pr. person

Danhostel Roskilde – beliggende på havnen lige ved Vikingeskibsmuseet (4 min. til fods); vandrehjem af høj standard.

Roskilde Camping – hytter ved Vigen Strandpark nord for byen (42 min. til fods/6 min. i bil).

Der er også flere muligheder for B&B i nærheden af Vikingeskibsmuseet; lej for eksempel helt hus nær museet, som vore gæster tidligere har været glade for (18 min til fods):

Info og booking: via Airbnb

Når du laver din reservation, så husk, at vi planlægger en spændende post-conference aktivitet lørdag d. 7. maj! Vi glæder os til at se jer i 2022!

Nordic Conference for Maritime Archaeology IV
Viking Ship Museum in Roskilde, May 5 - 7 2022

Summer greetings!

Even though it may seem a long time until the Nordic Conference for Maritime Archaeology IV in May 2022, we would like to remind you that May is high season for hotels and hostels in Roskilde. You should therefore consider booking your accommodation early (all places have reasonable cancellation conditions). Here you will find a couple of options:

Comwell Hotel Roskilde – hotel on the northern outskirts of town (32 min by foot/4 min by car). The hotel has offered to reserve a number of rooms for you until 04-04-2022. Conference participants can (even after this date, availability permitting) use the booking code Vikinge050522only by phone +45 46323131 or hotel.roskilde(at)comwell.dk.

• Standard room for one person (incl. breakfast): DKK 1.398,-
  • Standard room for two persons (incl. breakfast): DKK 1.498,-

Scandic Roskilde Park – hotel in the south part of town, near park and the creative district Musicon sporting Ragnarock - the Museum for Pop, Rock and Youth Culture (35 min. by foot/7 min. by car). The hotel has offered to reserve a number of rooms for you until 13-04-2022. Conference participants can book online using the booking code BVIK040522.

• Single room (incl. breakfast): DKK 1095,-
  • Twin room (incl. breakfast): DKK 1295,-

Info and booking:(use booking code BVIK040522)

Zleep Hotel Roskilde (formerly Hotel Prindsen) – situated on Roskilde’s high street (18 min. by foot). Conference participants can - though only by online booking at www.zleep.com - use the booking code PROVIKING, which (like the prices below) are valid until 01-05-2022.

• Single room: DKK 799,-
  • Double room: DKK 899 for 1 person, DKK 999,- for 2 persons
  • Triple room: DKK 1099,- for 1 person, DKK 1199,- for 2 persons: DKK 1299,- for 3 persons
  • Breakfast can be added for DKK 99,- per person

Danhostel Roskilde – situated on the harbour, right by the Viking Ship Museum (4 min. by foot); high-end hostel.

Roskilde Camping – cabins at Vigen Strandpark north of town (42 min. by foot/6 min. by car).

B&B near the Viking Ship Museum is also possible. You could, for example, rent an entire house which earlier guests have liked (18 min by foot):

Info og booking: via Airbnb

When booking, remember that we are planning an exciting post-conference activity for Saturday 7 May! We are looking forward to seeing you in 2022!