Lær om 'Vikingeliv' i efterårsferien på Vikingeskibsmuseet

Kom til efterårsferie på Vikingeskibsmuseet 10. - 18. oktober 2020

Hvad lavede vikingerne, når efteråret kom og skibene blev hevet på land for vinteren? Besøg Vikingeskibsmuseet i efterårsferien den 10. - 18. oktober 2020 og få mere at vide om vikingernes efterårssysler.

Besøg Vikingeskibsmuseet i efterårsferien, se de fem verdensberømte vikingeskibe i Vikingeskibshallen, gå ombord i Hahvingsten og deltag i de særlige efterårsaktiviteter, der foregår udendørs på museets store havneområde.

Mød håndværkerne på bådeværftet og hør om, hvordan de bygger et nyt vikingeskib med de sammen materialer og teknikker, som vikingerne brugte og med kopier af vikingernes værktøj.
De mange rekonstruerede vikingeskibe og museets store samling af traditionelle, nordiske træbåde fylder havnen og I vil kunne opleve, hvordan bådene gøres klar til at komme på land for vinteren.

Havhingsten - det 30 meter lange, genskabte vikingekrigsskib - ligger fortøjet ved en lav bro, så det er let for hele familien at komme ombord.
Tæt på Havhingsten kan I se udstilling om skibet og livet i vikingetiden - og efterårshyggen breder sig mellem teltene, hvor bålene luner på en kølig dag.

Mærk den friske luft, vinden i håret og stemningen ved bålene. Fordyb jer i vikingelivet, mens dagene bliver kortere og den mørke tid nærmer sig. Nu, og som dengang for 1000 år siden.

Aktiviteter for børn

Bag fladbrød over bål og træn jeres vikingefærdigheder. I skal blandt andet prøve kræfter med at kaste med fortøjningsreb, kæmpe med sværd og skrive med de mystiske runer.
Når I har klaret det hele, får I et fortjent Vikingediplom.

Efter veloverstået dåd kan I slå jer ned og høre historier fra den nordiske mytologi, om hvordan det gik, da Thor prøvede at fange Midgårdsormen fra en lille fiskerbåd.

Vi har lavet et stærkt efterårsferieprogram med noget for alle i hele familien - vi glæder os til at se jer!

» Læs mere om alle efterårsaktiviteterne og temaet vikingeliv