MedlemsNyt 5/2021 for foreningen 'Vikingeskibsmuseets Venner'

8. bordgang monteres på rekonstruktionen af Skuldelev 3
I sommeren 2021 bygges der videre på rekonstruktionen af Skuldelev 3 på bådeværftet. Her monteres 8. bordgang.

Vi håber på og ser meget frem til, at der snart kommer normale tider, så vi atter kan afholde vore foredrag i Vikingeskibsmuseets biografsal.

Kære medlemmer

De virtuelle møder gav desværre kun meget få deltagere. Så disse løsninger viste sig ikke at være egnede til vores forening.

Men nu kommer det nye EFTERÅRSPROGRAM. Det er planlagt, at foredragene atter kan holdes i den sædvanlige sal. Om det igen vil være muligt at afrunde aftenerne med the og kaffe, satser vi på. Så vi vil glæde os til at gense vore mange medlemmer.

» Download efterårsprogrammet her.

Desværre er der endnu en UDSÆTTELSE AF FOREDRAG!

Foredraget: Til søs med Islændingesagaerne, der skulle afholdes d. 10. juni, kan IKKE afholdes. Det måtte desværre UDSÆTTES. Men I kan glæde jer til at høre det den 7. oktober i stedet. Det skyldes, at foredragsholder Annette Lassen for tiden arbejder i Island. Hun vil ikke være færdigvaccineret til den 10. juni, hvilket efter de seneste rejserestriktioner fra 25. maj bevirker, at hun ville skulle i karantæne, hvis hun rejste til Danmark og retur. Det tillader hendes arbejdssituation ikke.

Men til gengæld har vi efterfølgende besluttet at afholde 4 foredrag i efteråret. Vi plejer sædvanligvis at arrangere 3 foredrag i efterårssæsonen. Men på grund af at I ikke fik glæde af alle foredragene i foråret, har vi besluttet, at der undtagelsesvis i det kommende efterår vil blive afholdt 4 foredrag! Det drejer sig om foredrag, der tidligere er blevet udsat på grund af coronasituationen.

Programmet vil også kunne ses på Vikingeskibsmuseets hjemmeside:

» Find programmet og mere information om Venneforeningen her.

På gensyn til efteråret

Aase Hansen